Перейти к содержанию
Ситроен Клуб

Форумчане рассудите.


Vladimir_62

Рекомендуемые сообщения

Это письмо пришло мне на почту : "Очень ошибаетесь, уважаемый. С 1952 года "ситроены" собирают в Бельгии С 1957 - в Камбодже (!) С 1958 - в Испании С 1963 - на Мадагаскаре(!), в Чили и Голландии С 1964 - в Португалии С 1984 - в Румынии С 1998 - в Польше, Аргентине, Уругвае и так далее а Вы говорите - французская машина..."

 

Так прав тот человек или как ?

Ссылка на комментарий

Это письмо пришло мне на почту : "Очень ошибаетесь, уважаемый. С 1952 года "ситроены" собирают в Бельгии С 1957 - в Камбодже (!) С 1958 - в Испании С 1963 - на Мадагаскаре(!), в Чили и Голландии С 1964 - в Португалии С 1984 - в Румынии С 1998 - в Польше, Аргентине, Уругвае и так далее а Вы говорите - французская машина..."

 

А если с 2002 года Форд производят в России причем Европейским подразделением, то Форд уже не американская машина? Логика хромает :)

Ссылка на комментарий

Это письмо пришло мне на почту : "Очень ошибаетесь, уважаемый. С 1952 года "ситроены" собирают в Бельгии С 1957 - в Камбодже (!) С 1958 - в Испании С 1963 - на Мадагаскаре(!), в Чили и Голландии С 1964 - в Португалии С 1984 - в Румынии С 1998 - в Польше, Аргентине, Уругвае и так далее а Вы говорите - французская машина..."

 

Так прав тот человек или как ?

 

Отчасти...

 

На немецком, но думаю для вас это не проблема, тем более там только названия, что производится и года.

 

От себя скажу, что это уже давно вошло в практику европейских авто-строителей, размещать свои "заводы и предприятия" по всему миру... Но во франции есть несколько заводов.

Конкретно наш с вашим С5-1* выпускался в Ренн

 

*- первый абзац

Изменено пользователем Grayback

ab222461.gif

 

"И какой же русский не любит быстрой езды? Его ли душе, стремящейся закружиться, загуляться, сказать иногда: «чёрт побери всё!» — его ли душе не любить её? Её ли не любить, когда в ней слышится что-то восторженно-чудное? Кажись, неведомая сила подхватила тебя на крыло к себе, и сам летишь, и всё летит…" Н.В. Гоголь

Ссылка на комментарий

Человек, который письмо вам написал, скрыл тот факт, что заводы и во франции есть... :-)

У VAG и у BMW и у MB есть свои заводы в китае, но никто же их не перестает называть немецкими... :-)

ab222461.gif

 

"И какой же русский не любит быстрой езды? Его ли душе, стремящейся закружиться, загуляться, сказать иногда: «чёрт побери всё!» — его ли душе не любить её? Её ли не любить, когда в ней слышится что-то восторженно-чудное? Кажись, неведомая сила подхватила тебя на крыло к себе, и сам летишь, и всё летит…" Н.В. Гоголь

Ссылка на комментарий

ИзображениеИзображениеИзображение

 

 

 

Ну так и есть. http://citroenaxis.ru/history.php

 

Адидас ведь шьют в Китае, и от этого он не перестает быть Адидасом, т.к. фабрики то фирменные, а рабочая сила дешевая.

Всё, что вы знаете обо мне - это всего лишь ваши воспоминания и инсинуации... ©

 

ab173055.gif

Ссылка на комментарий

Читаем первоисточники )))

 

http://www.psa-peugeot-citroen.com/en/psa_...p/market_b5.php

 

В Европе:

 

PSA Peugeot citroensën's industrial base in Europe comprises 12 production centres: six in France (Aulnay, Poissy, Rennes, Sochaux, Mulhouse, and Sevelnord, as part of a cooperation agreement with Fiat), two in Spain (Vigo and Madrid), and one each in Portugal (Mangualde), Italy (Sevel, as part of a cooperation agreement with Fiat), the Czech Republic (Kolin, as part of a cooperation agreement with Toyota), and Slovakia (Trnava).

 

+ по одному заводу ещё в трёх странах:

Аргентина

• One production centre: Buenos Aires, which manufactures the Peugeot 206, 307, 307 Sedan, and Partner and the citroensën Berlingo and C4 notchback.

 

Бразилия

• PSA Peugeot citroensën opened a production site in Porto Real in 2000. The site produces the citroensën Xsara Picasso and C3 and the Peugeot 206 and 206 SW and also manufactures engines.

 

Китай

PSA Peugeot citroensën established its presence in China through a cooperation agreement between citroensën and DFM (Dongfeng Motors), China’s leading truck manufacturer. Owing to Chinese legislation, the Group is present in China through a joint venture, Dongfeng Peugeot citroensën Automobile (DPCA). Owned 50/50 by PSA Peugeot citroensën and partner Dongfeng Motors, DPCA has tow plants in Hubei province. The Group began the construction of a second plant in Wuhan in 2007, dedicated to luxury vehicles.

• A production centre (Wuhan) that manufactures 307 Sedan, C-Triomphe, Fukang, Elysée, New Xsara Picasso China, C2 China and 206 models.

Лёгкого вам дыхания в цилиндрах! © ... И не забудьте пристегнуть ремни безопасности ...

 

Ссылка на комментарий

Страну производитель можно найти в техпаспорте( не путать со страной вывоза)

Мой С5 из Франции

 

все с5 сделаны во франции, других нет :-))) Потому, что в свое время, это был флагман марки :-)

ab222461.gif

 

"И какой же русский не любит быстрой езды? Его ли душе, стремящейся закружиться, загуляться, сказать иногда: «чёрт побери всё!» — его ли душе не любить её? Её ли не любить, когда в ней слышится что-то восторженно-чудное? Кажись, неведомая сила подхватила тебя на крыло к себе, и сам летишь, и всё летит…" Н.В. Гоголь

Ссылка на комментарий

ну ё-маё...

 

всё сам, всё сам ... =)))

(раскладка по всем 12-ти автозаводам ПСА)

=============================

 

France : Aulnay

Created in 1973, the Aulnay plant manufactures citroensën C2s and C3s. The actual output is 1,500 vehicles a day. Output in 2007 totalled 300,000 units.

 

France : Mulhouse

Created in 1962, the Mulhouse vehicles production is dedicated to the Platform 2 and produces the Peugeot 206, 308 models as well as the citroensën C4. Output in 2007 totalled 294,350 units. The plant is also home to "component and casting plants”, that include the Group's only forge.

 

France : Poissy

Created in 1938, the Poissy plant produces Peugeot 1007 and 207. Output rose to 273,000 vehicles in 2007. The Poissy plant also includes a stamping line for all Group vehicles.

 

France : Rennes

Created in 1961, the Rennes plant manufactures citroensën C5 (sedan and stations wagons), citroensën C6 as well as Peugeot 407 (coupé, sedan and SW). The plant has been chosen to manufacture the whole Peugeot and citroensën vehicles of the mid to upper range segment (corresponding to the platform 3).

 

France : Sevelnord

Created in 1992 as part of the manufacturing joint venture between PSA Peugeot citroensën and Fiat, the Sevelnord (Société Européenne de Vehicles Légers du Nord) plant assembles both Groups’ MPVs, including the Peugeot 807 and the citroensën C8. Sevelnord also assembles the new Peugeot Expert, citroensën Relay and Fiat Scudo light commercial vehicles.

Output totalled 161,000 vehicles in 2007.

 

France : Sochaux

Created in 1912, the Sochaux plant covers an area of 265 hectares. Its production operations include stamping, body-in-white, paint and assembly:

- The production of 308, 307 SW, CC and 607 with the units of collision, shoeing, painting and assembly. The production 2007 amounted to 326 000 vehicles.

- The production of mechanical details for the whole Group.

- The development of the vehicles of the platform 2 with the presence of a part of the activities of development of industrialization of the Group.

- The experiment of vehicles, with the testing plant of Belchamp, which collects trial means of the Group.

 

Czech Republic : Kolin

The Toyota Peugeot citroensën Automobile Czech (TPCA) plant started producing the Peugeot 107, citroensën C1 and Toyota Aygo in March 2005. It has an annual capacity of 300,000 vehicles.

 

Italy : Sevel SpA

Created in 1978, Sevel SpA (Società Europea Veicoli Leggeri - Société Européenne de Vehicles Légers) is equally owned by Fiat and PSA Peugeot citroensën. The Val di Sangro plant produces Fiat Ducato, Peugeot Boxer and citroensën Dispatch light commercial vehicles. Output exceeded 200,000 vehicles in 2006.

 

Spain : Vigo

Created in 1958, the Vigo plant is today Galicia’s leading employer. It manufactures the citroensën Xsara Picasso, C4 Picasso since 2006, the Berlingo and the Peugeot Partner.

Vigo has stamping, body-in-white, paint and assembly lines.

Output totaled 547,000 vehicles in 2007.

 

Spain : Madrid

The Madrid plant produces the Peugeot 207, Peugeot 207 CC and citroensën C3s Pluriel. Output totaled 135,500 vehicles in 2007, of which 74% were sold outside Spain. The plant also manufactures components.

 

Portugal : Mangualde

Created in 1962, the Mangualde plant produced 64,065 citroensën Berlingos and Peugeot Partners in 2007. The plant features an entirely manual fabrication process, but can manufacture nearly all the Group’s standard or special-purpose vehicles.

 

Slovakia : Trnava

Located on a 193 hectare site, the PSA Peugeot citroensën plant in Trnava (45 km from the capital, Bratislava) expands the Group's production base in Europe. It manufactures platform 1 vehicles (superminis). In 2007, the site produced 180,000 Peugeot 207. Trnava has an annual capacity of 300,000 units.

Лёгкого вам дыхания в цилиндрах! © ... И не забудьте пристегнуть ремни безопасности ...

 

Ссылка на комментарий

Для публикации сообщений создайте учётную запись или авторизуйтесь

Вы должны быть пользователем, чтобы оставить комментарий

Создать учетную запись

Зарегистрируйте новую учётную запись в нашем сообществе. Это очень просто!

Регистрация нового пользователя

Войти

Уже есть аккаунт? Войти в систему.

Войти
×
×
  • Создать...